Один із найкращих ілюстраторів, Аксель Шеффлер, і видавництво @nosycrow підготували для читачів книгу, яка допоможе дітям зрозуміти, що таке коронавірус, які наслідки він має та яких правил слід дотримуватися під час карантину.Над її створенням працював Ґрехем Медлі, професор Лондонського інституту гігієни та тропічної медицини і фахівець з моделювання інфекційних хвороб, спільно з педагогами і дитячим психологом.Ця книжка допоможе батькам та дітям краще зрозуміти одне одного!
Правила поведінки для учнів під час карантину:
|
1. Намагайся не ходити в гості, не відвідувати громадських місць.
2. Оберігай себе від переохолодження.
3. Частіше провітрюй кімнату.
4. Частіше мий руки з милом.
5. Щоденно їж свіжі овочі (часник, цибулю) й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму.
6.Під час епідемії грипу носити захисну маску.
7.Користуватися особистим посудом і рушником, якщо вдома хтось хворий на грип.
|
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ
“ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ, ПОВ’ЯЗАНОГО З ПОШИРЕННЯМ КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ”
“ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ, ПОВ’ЯЗАНОГО З ПОШИРЕННЯМ КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ”
Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час карантину, пов’язаного з поширенням коронавірусної інфекції:
1. Під час карантину учням слід чітко виконувати правила дорожнього руху.2. Користуючись залізничним транспортом, необхідно суворо дотримуватись правил безпеки.
3. Перебуваючи вдома, на вулиці, у транспорті, виконувати правила пожежної безпеки.
4. Дотримуватися правил електробезпеки: не наближатися до обірваних та таких, що лежать на землі, дротів на відстань меншу 8 м, не підходити до електрощитових тощо.
5. Уникати перебування в спеціалізованих закладах зі значним скупченням людей (театральні, концертні зали, кінотеатри, дискотеки).
6. Чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння, не вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби.
7. Виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у замкнутому просторі з чужими людьми задля попередження правопорушень та насильства над дітьми.
8. Не вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень.
9. При виникненні надзвичайної або аварійної ситуації не панікувати, не втрачати спокій, чітко і спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, потрібно зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами:
101 — пожежна охорона;
102 — поліція;
103 — швидка медична допомога;
104 — газова служба.
Сучасний світ регулярно підкидає нам нові виклики, тож дедалі актуальнішою стає навичка вміти швидко пристосовуватися до змін і бути гнучким. Для сфери освіти це питання особливо актуальне. Тритижневий карантин у школах і потреба миттєво перейти на дистанційне навчання – це насправді серйозний виклик для української системи шкільної освіти.
Але кожна проблема – це нові можливості й гарний привід, щоб нарешті почати робити те, що давно потрібно було зробити. Для дітей – навчитися вчитися самостійно. Для вчителів – використовувати технології дистанційного і змішаного навчання.
Дистанційне і змішане навчання: як це має працювати
Деякі українські школи вже активно і досить успішно практикують дистанційне навчання. Тут на допомогу приходять технології.
Є чимало LMS-платформ (Learning and Management System), що дозволяють учням ефективно навчатися, а вчителям організовувати цей процес. Наприклад, щороку на травневі свята Новопечерська школа переходить у формат дистанційного навчання.
На шкільній платформі SMLS діти щодня отримують матеріал, який мають вивчити, і завдання, які мають виконати. Вчитель перевіряє завдання, виставляє бал і залишає коментар.
Зворотний зв’язок від вчителя – це ключовий елемент дистанційного навчання. Якщо учень не розуміє якусь тему, вчитель проводить онлайн-консультацію. Цю платформу використовують багато київських (і не тільки) шкіл.
Також існує чимало програм, що дозволяють вчителю створити завдання перевірки знань – Classtime, Kahoot, Quzizz та інші. Більшість з таких програм, мають мобільні версії, тож сам процес вирішення тестів зручний і цікавий. Батьки ж мають змогу моніторити весь процес, бачити оцінки, коментарі й оцінювати прогрес своєї дитини.
Режим вогнегасника: як це працює
Більшість шкіл, на жаль, сьогодні поки не готові якісно забезпечити дистанційне навчання. Перелік рекомендованої літератури, параграфи в підручниках, номери вправ і лінки у вайбер-групах – це «режим вогнегасника», а не якісний навчальний процес. І навіть таке навчання можливе лише у випадку, якщо всі учасники процесу мають доступ до інтернету.
Від ЗНО не втечеш: готуємось онлайн
Давайте чесно: учні молодшої та середньої школи радітимуть карантину як несподіваним канікулам. Проте учні випускних класів навряд чи зможуть розслабитись: попереду на них очікують ЗНО. Часу все менше, а напруги – все більше.
Для учнів середньої та старшої школи є рішення – гейміфікована онлайн-платформа iLearn, розробником якої є «Освіторія». Це соціальний проєкт, тож він повністю безкоштовний для усіх.
Платформа містить безкоштовні онлайн-курси з підготовки до ЗНО з основних предметів, подкасти, тести й матеріали для самопідготовки. Кожного тижня проводяться вебінари з найкращими репетиторами Києва з української мови й літератури, математики, історії України та англійської мови.
А щоб навчання було не лише ефективним, а й цікавим, ми додали до платформи елементи гейміфікації. Пригадуєте героя комп’ютерної гри Маріо, який стрибав і збирав монетки? На iLearn при реєстрації учень обирає собі героя, а за проходження тестів, вебінарів і курсів заробляє віртуальні монетки «Вчибакси», які потім може витратити на власного героя або купити собі нового.
Платформа працює 24/7. Все, що потрібно, щоб розпочати навчання – це гаджет з доступом в інтернет і трішки натхнення.
До речі, курсами можуть користуватися і вчителі – давати їх як готові та структуровані навчальні матеріали на час обмеження очного навчання, і не тільки.
Домашня наука: що можуть зробити батьки
Зараз популярно говорити про «трикутник партнерства»: діти, вчителі, батьки. Дійсно, без участі всіх трьох сторін навчальний процес вдома не налагодиш.
Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому необхідно намагатися правильно організувати робочий день учня, щоб повернення з карантину до школи відбулося максимально комфортно.
По-перше, по-друге і по-третє, слід дотримуватися режиму дня дитини. Прокидатися і лягати спати бажано в той же самий час, як зазвичай.
План – половина справи. Зробіть план завдань на день, і хоча б умовний домашній розклад. Це допоможе дитині зорганізуватися, а ще розвивати навички тайм-менеджменту.
Ну і звісно, варто підтримати свою дитину. Карантин – гарна нагода побути разом і нарешті зробити те, що давно планували. Читання один одному ввечері – навіть якщо це тексти шкільної програми – чудове поєднання приємного з корисним.
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ
ПРИ ВИКОРИСТАННІ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ
- Контролюйте інформацію про себе, яку ви розміщуєте, намагайтеся не використовувати особисті відомості, які легко можна знайти в мережі.
- Проявляйте обережність при переході по посиланнях, які ви отримуєте в повідомленнях від інших користувачів або друзів.
- Пам’ятайте, що хакери можуть зламувати облікові записи і розсилати електронні повідомлення, які будуть виглядати так, ніби вони були відправлені вашими друзями.
- Щоб не розкривати електронної пошти своїх друзів, не дозволяйте соціальним мережам сканувати адресну книгу вашого ящика електронної пошти.
- Вводьте адресу соціальної мережі безпосередньо в адресному рядку браузера або використовуйте закладки.
- Не додавайте у друзі в соціальних мережах усіх підряд.
- Не реєструйтеся у всіх соціальних мережах підряд. Спочатку оцініть сайт, який ви плануєте використовувати і переконайтеся, що ви правильно розумієте його політику конфіденційності.
- Всі дані, які опубліковані вами в соціальній мережі , можуть бути кимось збережені та використані.
- Проявляйте обережність при установці додатків або доповнень для соціальних мереж.
- Намагайтеся не відвідувати соціальні мережі з робочого місця, чи місця навчання, оскільки ви можете забути закрити власну сторінку.
ТЕЛЕФОН ДОВІРИ МВС УКРАЇНИ: +38044 254 76 04
Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі батьки усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Варто прийти до розуміння, що батьки учнів несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в Інтернеті, як і на вулиці. Інакше діти можуть зіткнутися із цілком реальними негативними результатами віртуального спілкування. Через те, пропонуємо батькам ознайомитися з актуальною інформацією, для збереження здоров’я дітей.
5 простих правил для батьків
- Підвищуйте власну комп’ютерну та інтернет-обізнаність.
- Опановуйте Інтернет разом із дитиною.
- Станьте другом дитині у соціальній мережі, або попросіть близьких знайомих зробити це.
- Встановіть «Батьківський контроль». Регулярно оновлюйте антивірус.
- Створіть територію безпечного Інтернету. Використовуйте поновлюваний перелік безпечних для дитини сайтів.
Що роблять в онлайні підлітки
Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідували чат-кімнати, і багато з них брали участь у дорослих або приватних чатах.
Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідували чат-кімнати, і багато з них брали участь у дорослих або приватних чатах.
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень)
78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;
24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;
9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;
8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет-клуби;
27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці, третина з них пішли на контакт;
28% висилали фото віртуальним знайомим;
7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім’ю.
78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;
24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;
9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;
8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет-клуби;
27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці, третина з них пішли на контакт;
28% висилали фото віртуальним знайомим;
7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім’ю.
Про інтернет-залежність
Підтримання здорового балансу між засобами розваг та іншими видами діяльності в житті дітей було завжди проблемою для батьків. Internet зробив це завдання ще більш складним. Можливості, які надає Internet для спілкування та онлайнових ігор, означають, що багато дітей і підлітків втрачають відчуття часу, знаходячись в онлайні. Ось кілька порад, як можна допомогти вашим дітям встановити здоровий баланс між використанням Internet та іншими видами діяльності
Підтримання здорового балансу між засобами розваг та іншими видами діяльності в житті дітей було завжди проблемою для батьків. Internet зробив це завдання ще більш складним. Можливості, які надає Internet для спілкування та онлайнових ігор, означають, що багато дітей і підлітків втрачають відчуття часу, знаходячись в онлайні. Ось кілька порад, як можна допомогти вашим дітям встановити здоровий баланс між використанням Internet та іншими видами діяльності
- У розмові з дитиною, в якої є ознаки інтернет-залежності, важливо не протиставляти інтернету реальне життя, а показати, як вони можуть доповнювати одне одного! Ваша дитина безмірно захоплена іграми-стрілялками? Чудово, запропонуйте їй стати сильним героєм не тільки на екрані мобільного телефону або монітора, а насправді зайнятися спортом, навчитися прийомам самооборони тощо. Сходіть разом у спортзал, зіграйте в підходящу спортивну гру.
- Важливо правильно використати властиву кожній дитині рису – цікавість! Добре знаючи свою дитину, ви обов’язково знайдете в навколишньому світі речі, які її неодмінно зацікавлять.
- Розробіть правила використання Інтернету. Постарайтеся встановити такі часові обмеження на роботу в Інтернеті, щоб у дитини залишався час для інших занять і, головне, для фізичної активності. Комп’ютер краще розміщати не в дитячій кімнаті, а в кімнаті для дорослих. Тоді у вас буде більше можливостей слідкувати за тим, що дитина на ньому робить.
- Обов’язково проаналізуйте свою поведінку – чи не занадто багато часу Ви проводите в Інтернеті? Адже діти прагнуть брати приклад зі своїх батьків.
Норми, визначені Міністерством охорони здоров’я України — час використання комп’ютера протягом тижня:
- 6 років — 30-45 хвилин;
- 7-11 років — 2 години, але не більше 1 години на добу;
- 12-14 років — 2,5 години, але не більше 1 години на добу;
- 15-16 років — 7 годин, але не більше 1 години на добу.
ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯК ПОДБАТИ ПРО БЕЗПЕКУ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ.
Шановні батьки! Інтернет – частина нашого повсякденного життя, ми користуємося ним щодня. Віртуальний простір став звичним і для дітей. Крім комп’ютерних ігор, діти використовують Інтернет для навчання, спілкування з друзями тощо. Багато батьків хотіли б, аби їхні діти проводили перед комп’ютером менше часу, та повністю вилучити з життя дитини такий спосіб комунікації з навколишнім світом не вдасться.
Як подбати про безпеку дітей в Інтернеті, вирішувати вам. Інтернет має багато переваг для дитини, якщо використовувати його правильно. Водночас діти стикаються в Інтернеті з певними небезпеками, наприклад, комп’ютерними вірусами й шкідливими програмами, кібербулінгом, шахрайством, або самі створюють собі проблеми, розповсюджуючи про себе особисту, приватну інформацію. Тому батьки повинні пояснити дитині правила безпеки в Інтернеті.
Розгляньмо докладніше, як батьки можуть сприяти безпеці дитини в мережі.
- Поясніть дитині ризики й небезпеки, із якими вона може стикнутися
Якщо дитина вже досить доросла, щоб користуватися комп’ютером та Інтернетом, варто поговорити з нею про те, із якими негативними явищами вона може стикнутися. Не потрібно лякати дитину або детально змальовувати їй можливі загрози, проте слід розповісти про такі явища, як кібербулінг (залякування через соціальні мережі або електронну пошту) та грумінг (схиляння до протизаконних дій). Відкрита довірлива розмова з дитиною про безпеку в мережі сприятиме тому, що дитина навчиться правильно використовувати Інтернет і уникати можливої небезпеки.
- Установлюйте обмеження
Батькам потрібно ввести для дитини певні правила користування Інтернетом. Це дасть велику користь усій родині. Для маленьких дітей використання соціальних мереж та інших способів Інтернет-спілкування необхідно обмежити. Дитині старшого віку можна дати більше свободи у використанні соціальних мереж, але варто обмежити час на перегляд сайтів певної тематики й онлайн-ігри. Слід також заборонити використання смартфонів, планшетів і будь-яких інших електронних пристроїв під час прийому їжі та в нічний час. Це сприятиме спілкуванню між членами сім’ї й не заважатиме повноцінному сну дитини.
- Контролюйте активність дитини в Інтернеті
Інтернет дає дитині змогу отримувати найрізноманітнішу інформацію, але батьки все-таки повинні обмежувати її доступ до певних сайтів. У цьому їм стануть у нагоді програми батьківського контролю. Їх потрібно встановлювати для всіх пристроїв, приєднаних до мережі, для мобільної мережі, окремих пристроїв або для пошукових систем.
Ці програми не дають дитині завантажувати додатки, міняти паролі або налаштування конфіденційності, запобігають доступу дитини до сайтів, що не відповідають її віку, містять небажаний матеріал. Недавнє дослідження показало, що велика кількість дітей до 12-ти років періодично переглядає сайти неприйнятного змісту. Програми батьківського контролю допомагають контролювати використання мережі неповнолітніми дітьми.
- Дослідіть віртуальний світ разом із дитиною
Інтернет має прекрасні можливості для навчання дитини, тому батькам варто заохочувати дитину використовувати Інтернет для освіти. Зверніть увагу дитини на навчальні ігри і програми. Якщо ви перебуватимете в час, коли дитина працює із ними, поруч, це забезпечить умови для контролю її поведінки і безпеки в мережі. Дитина зможе краще опанувати комп’ютер, якщо ви покажете їй, як користуватися браузерами, пошуковими системами та електронною поштою.
- Розкажіть дитині про кібербулінг
Кібербулінг, або залякування дітей в Інтернеті, відрізняється від булінгу в реальному житті, але не менш небезпечний для дитини. Засобами кібербулінгу можуть бути соціальні мережі, електронна пошта, ігрові платформи або смс. Дитині можуть погрожувати, залякувати або розголошувати її особисту інформацію. Порозмовляйте з дитиною про кібербулінг, скажіть їй, щоб вона зверталася до вас, якщо стикнеться з подібними явищами в Інтернеті. Також поясніть їй, що не варто занадто багато ділитися в Інтернеті особистою інформацією, оскільки можна стати жертвою кібербулінгу й різних маніпуляцій.
- Попередьте дитину про ризики, пов’язані зі спілкуванням в Інтернеті
Діти можуть наївно думати, що їх співрозмовники в Інтернеті говорять їм тільки правду. Насправді це може бути зовсім не так. Соціальні мережі, чати й форуми – потенційне джерело небезпеки для дитини. Її можуть втягти в незаконну діяльність.
Немає нічого поганого в тому, що дитина спілкується в соціальних мережах зі своїми друзями та однокласниками. Однак вам необхідно попередити її про небезпеку спілкування в Інтернеті з незнайомими людьми.
Стрімкий розвиток Інтернету та комп’ютерних технологій означає, що діти мають звикнути до віртуального життя. Якщо батьки відкрито говоритимуть із дитиною й навчать її правил безпеки у віртуальному просторі, зникне потреба обмежувати доступ дитини до Інтернету.
Матеріали взяті із сайту Osvita.ua ДЖЕРЕЛО
- Поясніть дитині, що інформація, яку вона розміщує у себе в стрічці, чи ділиться нею у стрічці друга – стає публічно видимою.
Фото, стікери, відео, статті одразу ж бачать усі: як ті, хто підписаний у друзі, так і незнайомі люди. Невдале чи відверте фото або відео миттю «розлітається» інтернетом, як тільки хтось ставить під публікацією «лайк» чи «поділúтися». І відслідити подальше поширення такого матеріалу надзвичайно важко, а видалити – неможливо. Перепост – і будь-яка інформація стає влісністю широких просторів інтернету, а отже всьому загалу світової мережі. Щоб такого не сталося, потрібно пересилати фото чи відео тільки через «особисту переписку», яка недоступна нікому, крім отримувача. Але нагадайте своїй дитині, що пікантними фото/відео не потрібно ділитися навіть с друзями, навіть перепискою, адже ніколи не знаєте, як вирішать розпорядитися цими світлинами ваші друзі. Збережіть свої таємниці на своєму комп’ютері для власного користування! Не «ведіться» на сумнівні вмовляння! Не приставайте на непристойні пропозиції! Бережіть своє «обличчя», честь і гідність!
Шановні батьки! Візьміть на озброєння дані поради і захистіть своїх дітей від спокус, які містить в собі інтернет. Подбайте про безпеку своїх дітей в Інтернеті, адже крім вас це зробити ніхто не зможе!
Матеріали для користування класним керівникам, класоводам, батькам: як подбати про безпеку дітей в Інтернеті.
ЯК БАТЬКАМ КОНТРОЛЮВАТИ ДИТЯЧУ АКТИВНІСТЬ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
Як батькам контролювати дитячу активність в мережі інтернет, спитаєте Ви? Адже турботливі та уважні батьки часто замислюються над питанням, чи можуть вони втручатись у віртуальне життя дитини і чи мають вони взагалі право втручатися, а тим більше – контролювати особистий простір дитини? Можуть і мають право! Але робити це потрібно вкрай делікатно.
Чи можуть батьки перевіряти історію браузера дитини?
Батькам можна перевіряти історію браузера підлітка, але тут є один нюанс. Багато підлітків добре вміють приховувати сліди: входити в Інтернет у режимі інкогніто, вимикати файли «cookie», чистити історію браузера. Таким чином, батьки не можуть бачити віртуальну активність дитини. Але навіть якщо дитина ретельно приховує своє віртуальне життя, це не означає, що вам не потрібно звертати на це уваги. Якщо ви не дуже добре розбираєтеся в комп’ютерній техніці, можна скористатися однією з безлічі комп’ютерних програм, які допоможуть відстежити Інтернет-активність підлітка.
Чи зможуть батьки завжди стежити за новими технологіями?
Сьогодні технології стрімко розвиваються й постійно оновлюються. До того ж, кожне нове покоління стає все більш обізнаним у техніці. Наприклад, нашим батькам телефонний зв’язок здавався вершиною технологій, а сьогоднізавдяки Скайпу й подібним сервісамвідеозв’язок здається цілком звичайним явищем – наші діти проводять багато часу, спілкуючись з друзями за допомогою таких сервісів.
Кожне покоління пристосовується до технологій, які його оточують. Тому батькам варто також навчитися користуватися сучасними пристроями, щоб оцінити їх переваги та небезпеку. Важливо навчити дітей відповідальної поведінки не тільки в реальному, а й у віртуальному житті.
Чи потрібно встановлювати дитині правила й обмеження?
Коли йдеться про використання електронних пристроїв та Інтернету, потрібно встановити дитині чіткі межі. Так вона зрозуміє, якої поведінки від неї очікують. Час від часу такі правила потрібно переглядати й доповнювати: те, що сьогодні є цілком нормальним, через деякий час може стати неприйнятним.
Потрібно чітко пояснити дитині правила й очікування, а також наслідки у випадку, якщо вона неправильно використовує електронні пристрої. Встановлюючи правила, потрібно бути послідовними, щоб підліток не сприймав це як жарт і в нього не виникало спокуси порушувати умови. Крім того, потрібно час від часу перевіряти комп’ютер та мобільний телефон дитини. Це потрібно робити без попередження, щоб вона не змогла очистити історію браузера або видалити що-небудь. Коли вона подорослішає та стане більш відповідальною за свою поведінку, можна скасувати деякі правила й надати їй більше свободи.
Чи потрібна дитині конфіденційність у Мережі?
Прагнення здобути самостійність й особистий простір характерне для підлітків. Вони хочуть, щоб батьки поважали їх особистий простір. Тому з часом контроль за віртуальним життям дитини варто знизити. Не варто контролювати 17-річну дитину так само, як 13-річну. Виняток становлять випадки, коли підліток замішаний у чомусь, що може йому нашкодити. Його безпека завжди повинна бути понад усе. Хоча підлітки намагаються поводитися як дорослі, їм часто не вистачає навичок, щоб упоратися зі складними ситуаціями, тиском однолітків, власними необдуманими діями тощо. Тому батьки повинні самі вирішити, скільки особистого простору можна надати підлітку в реальному й віртуальному житті.
Батькам буває важко знайти баланс між контролем віртуального життя дитини й конфіденційністю. Контролюючи кожну дію дитини в мережі, батьки провокують її непокору й недовіру. Однак помірний контроль може навчити чесності й відповідальності за свої дії. Завдання батьків – не викрити підлітка в чомусь поганому, а навчити його відповідальної поведінки в Інтернеті.
КАРАНТИН – ЧАС, ЯКИЙ МОЖНА ПРОВЕСТИ З КОРИСТЮ
БІЛЬШІСТЬ УКРАЇНЦІВ, САМІ ЧИ ЗІ СВОЇМИ РОДИНАМИ, НАРАЗІ ЗНАХОДЯТЬСЯ НА КАРАНТИНІ.
А це значить, що вони майже сто відсотків свого часу проводять вдома, обмежені у просторі та виборі занять. Люди, на певний час, позбавлені своїх звичних справ і розваг, і більшість це пригнічуєш.
Найперше, що потрібно зробити – це прийняти ситуацію. Зрозуміти, що наразі буде тільки так і не інакше. І що саме від кожного з нас, від нашої відповідальності, залежить, коли ж ці обмеження припиняться. Так радить поступити офіцер-психолог 2 Галицької бригади Нацгвардії України Олександр Федчук.
Олександр впевнений, що у цій ситуації потрібно шукати позитивні моменти і саме тоді, карантин пройде легко і з користю.
– Перше, що потрібно зробити, – говорить психолог, – це зрозуміти, що під час карантину, без завад, можна переосмислити своє відношення до життя, перерозподілити життєві цілі і, що саме головне, налагодити стосунки з близькими, приділити їм максимум часу. Можливо комусь цей час потрібен щоб відновити сімейні стосунки, знайти спільну мову. Коли ще буде така нагода?
– Друге. Гарна можливість зрозуміти, що ми не половинки один одного, а дві особистості. У кожного з нас своє світосприйняття, своя картина світу, свої бачення і бажання. І саме тоді, коли ми на одинці з іншою людиною, ми можемо поділитись своїми баченнями, розділити свої мрії з близькою людиною.
– Третє. Дуже корисним було б скласти кризовий план. Наразі багато людей переживають через те, що у них обмежились джерела доходів. Це звісно додає хвилювань і вибиває з колії. Тому разом з дружиною потрібно розписати ваші витрати, що потрібно купувати в першу чергу, а що може і зачекати. Резервний запас лишати на непередбачувані витрати.
– Карантин – прекрасна можливість саморозвитку. Наразі дуже багато он-лайн курсів стали безкоштовними, таким чином спікери намагаються привабити аудиторію, яка була б з ними і після карантину. Цією можливістю потрібно користуватись. Хотіли почати вивчати іноземну мову? Чи опановувати сферу IT? Якраз добре починати. Ще одним моментом позитивним є те, що ви можете це робити разом зі своїми близькими. Потім Буде і про що поговорити, і разом повчитись.
– Дотримуйтесь особистого простору, поважайте його і не порушуйте. Кожному з нас, час від часу, потрібно побути наодинці з самим собою. Але і розподіліть хатні обов’язки між собою.
– Поруч з нами на карантині є ще й діти. Це додаткове навантаження, адже ми з ними робимо уроки, граємось і приділяємо багато уваги. Важливо створити і для них план на день. Чітко розподілити обов’язки, час для навчання, особистих потреб, відпочинку. Саме час дізнатись про усі мрії своїх дітей, їхні бажання. За цим усім не варто забувати і про себе. Час для батьків і час для дітей – це два різні часи.
– І, що на мій погляд, є надзвичайно важливим у сучасному світі – це дотримуватись інформаційної гігієни. Черпайте інформацію з офіційних джерел, менше проводьте часу в соціальних мережах, де надзвичайно багато «диванних спеціалістів». Тримайте руку на пульсі інформаційного простору світу – але з розумом.
Тільки разом, підтримуючи один одного, ми вийдемо після карантину на вулиці урівноваженими та психологічного здоровими.
ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ – ПОРАДИ ПСИХОЛОГА\
Як правильно організувати навчання та відпочинок під час карантину?
ЧИМ КРАЩЕ ЗАЙМАТИСЯ З ДІТЬМИ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ?
Як зробити карантин веселим для дітей?
-Спільні ігри допоможуть вам стати ближче один до одного, а це є важливо! Грайте, та не забувайте про здоров’я власної дитини, дотримуйтесь протиепідемічних заходів!
-Влаштовуйте домашній книжковий клуб і запросити друзів сусідів на його відкриття;
-Дізнавайтесь історію міста, в якому живете (батьки чи дідусь з бабусею мають допомогти);
-Грайте в ігри на рахунок, додавання і віднімання;
- Навчіться готувати нову страву;
- Навчайтеся азам фінансової грамотності (як планувати покупки, рахувати решту, накопичити на щось);
- Самі робіть музичний інструмент (наприклад, калімбу);
- Грайте в настільні ігри, які підвищують грамотність і тренують математичні здібності;
- Влаштуйте маскарад і вбирайтесь в костюми різних персонажів;
- Розіграйте улюблену казку;
- Побудуйте чарівний будинок і населити його жителями;
- Шукайте скарб за підказками, захованими в схованках.
- Зробіть своїми руками намиста і сережки з бісеру;
- Навчиться шити;
- Придумайте, що можна зробити з картонної коробки;
- Зберіть кілька старих речей і придумайте з них нову;
- Сядьте на ганку чи біля вікна і намалюйте те, що бачите (дерева, квіти тощо);
- Малюйте пальчиковими фарбами, олійними фарбами або аквареллю (і від душі забрудніться).
ДЕКІЛЬКА ПОРАД ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ ДІТЕЙ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
• Організуйте сніданок, вранішні гігієнічні процедури, ранкову гімнастику. Це дисциплінує дитину та допоможе зберегти режим.
• Плануйте день разом із дітьми. Розподіляйте час таким чином, щоб робота (читання, виконання завдань і вправ) та відпочинок були в співвідношенні 30-40 хв. занять /15-20 хв. відпочинку. Обов'язково слідкуйте, щоб діти не залишалися надовго без активного відпочинку.
• Учіть дітей плануванню: на аркуші паперу записуйте обов'язкові справи, які треба виконати.
• Слідкуйте за графіком освітнього процесу, не допускайте відставання, адже надолужити прогаяне буде важче.
• Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить, підтримайте.
• Хваліть дітей за виконану роботу. Діти завжди націлені на конкретний результат.
• Провітрюйте кімнату, створіть умови для активного руху: нехай діти рухаються під музику, танцюють, роблять гімнастичні вправи, дихальну гімнастику.
• Пам'ятайте, що вчителі завжди готові поспілкуватися з вами та вашими дітьми в різний спосіб, надати консультацію чи практичну допомогу.
• Звертайте увагу на домашні завдання як навчальний інструмент до самостійності, а не покарання.
Вірус мине, карантин завершиться. Але спогади, емоції і відчуття залишаться з нашими дітьми!
Джерело інформаціі: https://urokok.com.ua/our-school-news/1659-poradi-batkam-pid-chas-karantinu-yak-zrobiti-karantin-cikavim.html
Пережити карантин: 5 порад для вчителів
Поради, які допоможуть пережити дні вимушеного карантину.
Ми постійно говоримо про те, як розказати дітям про коронавірус та пояснити їм серйозність ситуації, як та чим зайняти дітей під час карантину, як організувати дистанційне навчання... Але чи завжди встигаємо подумати про себе? Погодьтеся, зараз усі ми опинилися у непростій ситуації, яка потребує витримки, душевних сил та розуміння. Карантин виявився довшим, ніж ми очікували, але не варто налаштовуватися на негатив. Що робити та як захистити себе?
1. Подбати про інформаційну гігієну
Інтернет дає нам дуже багато інформації, але чи завжди вона правдива? Така пекуча тема як коронавірус очікувано стала причиною появи сотень фейків, які активно розлетілися фейсбуком. На жаль, багато хто їм вірить, як результат – люди панікують. А до чого призводить паніка? До пустих полиць у магазині, сварок із рідними та колегами, зайвих нервувань та депресій.
То ж що робити? Довіряти лише перевіреним джерелам, а ще краще – науковим. Не розповсюджуйте неперевірену інформацію, адже може виявитися, що ви підтримуєте фейки. А це не просто погано, це ще й шкодить вашій репутації як педагога! І ще неодмінно дозуйте інформацію. Не варто цілодобово сидіти у фейсбуці та перечитувати геть усі новини. Офіційної статистики чи коментарів від уповноважених осіб цілком достатньо. До речі, розібратися з новинами та зрозуміти, де ж фейк, а де правда, цілком реально. Передивіться виступ Альони Романюк під час інтернет-конференції «Безпека в інтернеті», ви знайдете багато цікавинок:
2. Працювати
Мабуть, ви чули від знайомих та друзів, що вони вже втомилися від карантину та просто не знають куди себе подіти? І це тільки другий тиждень! Справді, карантин аж ніяк не відпустка, і якщо людина зараз вимушено не працює, то така реакція є цілком нормальною. Тож радіймо дистанційному навчанню! Так, той факт, що вчитель має організувати дистанційну взаємодію з учнями та колегами, навчитися працювати з новими інтернет-ресурсами та займатися самоосвітою є величезним позитивом! Педагоги зайняті, а отже їм ніколи сумувати, піддаватися паніці та впадати у депресію.
3. Проводити час із родиною
Звісно, їхати до родичів у сусіднє місто не варто. Але ж ми все одно лишаємося зі своєю родиною і з дітьми. Звісно, коли працюєш дистанційно, необхідно організувати час таким чином, щоб встигнути і поспілкуватися, і зробити все, що запланував. Утім, педагогам не звикати до таких ситуацій, чи не так? А ті люди, які щоденно справляються із цілим класом, точно впораються і зі своїми дітьми! Можна, наприклад, створити перелік справ, які має зробити дитина, дібрати кілька цікавих ігор тощо. А вже ввечері вся родина зможе поспілкуватися.
4. Почати стежити за своїм здоров'ям
Наприклад, правильно харчуватися. Виключте з раціону шкідливі продукти, наприклад, солодке, ковбаси та соуси. Вживайте більше овочів та фруктів, не нехтуйте вітамінними комплексами. Так, вони не врятують від коронавірусу (хоча і такі «новини» траплялися), але однозначно покращать самопочуття та настрій. А коли вчитель у доброму гуморі, то й учні засвоюють знання краще!
А ще почніть займатися спортом. Просто вдома. Навіть звичайна зарядка покращить настрій, а якщо знайти на ютубі відео зі вправами від професійних тренерів – взагалі чудово! Зрештою, зумбою можна займатися і у квартирі. А от недостатня активність під час карантину здатна погіршити наше самопочуття: як фізичне, так і психологічне, а це призведе до зниження імунітету.
5. Медитувати або концентруватися на чомусь приємному
Негативу зараз не просто багато, а надзвичайно багато. Тож варто відгороджуватися від нього самому та вчити учнів, особливо це стосується одинадцятикласників, які і так переживали через ЗНО, а теперь ще переживають через ЗНО під час карантину. А вчителі переймаються тим, як у таких умовах встигнути підготувати учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Тож заспокйтеся!
Просто сядьте зручно, заплющіть очі та уявіть щось приємне. Те, що подобається особисто вам. Квіти, струмок, аромат парфумів, ліс, улюблене місце на природі тощо. Дозвольте собі відчути насолоду від споглядання улюблених речей, глибоко вдихніть та з посмішкою йдіть далі!
І пам'ятайте: карантин завершиться і життя поступово повернеться до нормального ритму. Тож будьмо готові до позитивних новин!
ДЛЯ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Тернієвська Світлана Сергіївна – соціальний педагог, уповноважена особа Магдалинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з питань попередження насильства та булінгу.
1.Безкоштовні «Гарячі» телефонні лінії.
2.Права та обов’язки учня.
3.Правила поведінки здобувачів освіти під час освітнього процесу.
4.Процедура подання заяви.
5.Порядок реагування на доведені випадки булінгу в закладі освіти.
6.Нормативно-правова база з вищезазначеної проблеми, яка роз’яснює особливості притягнення до відповідальності за насильство та булінг.
7.Інформаційні матеріали, які дають пояснення таким соціальним явищам як насильство та булінг.
1. БЕЗКОШТОВНІ «ГАРЯЧІ» ТЕЛЕФОННІ ЛІНІЇ
- Національна дитяча «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» Центру «ЛА СТРАДА-УКРАЇНА»:
0-800-500-333 (для дзвінків з мобільного)
З’явилася в Україні з початку 2013 року. Консультують компетентні в дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники. Тут маленькі українці знайдуть підтримку та пораду стосовно своїх проблем. Батьки, вчителі та вихователі матимуть змогу оперативно отримати індивідуальну консультацію стосовно порушень прав дітей. Дзвінки на лінію – безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.
- Національна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» з питань запобігання насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):
0-800-500-335 та 116-123 (безкоштовно з міських телефонів), 386 – для абонентів Київстар, Водафон – 0-800-500-225 та 116-111
На Національній «гарячій лінії» з попередження домашнього насильства можна отримати:
– інформаційні консультації (інформація про організації та установи, до яких можна звернутися у конкретній ситуації, перелік документів, які необхідно підготувати для звернення та інше);
– психологічні консультації (поради та підтримку психолога анонімно у телефонному режимі);
– правову допомогу (консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації, поради стосовно правильного складання необхідних документів тощо).
- Омбудсмен з прав дитини в Україні Микола Миколайович Кулеба: (044) 255 64 50, (044) 255 76 75
- Єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги:
Зателефонувавши за номером 0 800 213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів), можна отримати такі послуги:
– безоплатну правову допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
– правові консультації;
– роз’яснення з питань отримання безоплатної правової допомоги;
– інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини, та установи, які опікуються відповідними питаннями;
– зв’язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку.
2. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ УЧНЯ.
Відповідно до ст. 51 Закону України «Про освіту», основними правами учнів як учасників навчально-виховного процесу є:
- право на навчання для здобуття відповідного освітнього рівня;
- вибір навчального закладу, форми навчання та позакласних занять;
- користування навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу;
- доступ до інформації в усіх галузях науки;
- участь у олімпіадах, виставках, конкурсах і т.п.;
- участь в об’єднаннях громадян (законодавством України передбачено створення молодіжних та дитячих громадських організацій, зокрема відповідно до Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації», дитячі громадські організації – об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства, молодіжні громадські організації — об’єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на задоволення та захист своїх законних соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів);
- право на безпечні та нешкідливі умови навчання;
- користування послугами закладів охорони здоров’я, засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров’я;
- право на захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність;
- право на безкоштовне регулярне підвезення до школи і зі школи рейсовим транспортом або транспортом підприємств, установ та організацій, для учнів, які проживають у сільській місцевості на відстані понад 3 км від школи;
Відволікання учнів в навчальний час для проведення заходів, не пов’язаних з навчанням, забороняється.
Обов’язками учнів, як учасників навчально – виховного процесу є:дотримання законодавства, моральних та етичних норм;
систематичне та глибоке оволодіння знаннями, практичними навичками, підвищення загальног
Обов’язками учнів, як учасників навчально – виховного процесу є:дотримання законодавства, моральних та етичних норм;
систематичне та глибоке оволодіння знаннями, практичними навичками, підвищення загальног
Учні мають право:
– на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
– на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно- спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
– на доступ до інформації з усіх галузей знань;
– брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
– брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
– брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально – виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);
– брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
– на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
– на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.
– на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно- спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
– на доступ до інформації з усіх галузей знань;
– брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
– брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
– брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально – виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);
– брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
– на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
– на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.
Учні зобов’язані:
– оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
– дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
– бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
– дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
– брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
– дотримуватися правил особистої гігієни;
– піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;
– дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;
– діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;
– дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);
– дотримуватися ділового стилю одягу;
– займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.
– дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
– бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
– дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
– брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
– дотримуватися правил особистої гігієни;
– піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;
– дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;
– діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;
– дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);
– дотримуватися ділового стилю одягу;
– займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.
3.ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПІД ЧАС ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.
1.Учні приходять до школи за 15 хвилин до початку занять, чисті та охайні, у шкільній формі, без прикрас. При вході до школи дотримуються правил ввічливості.
2.Забороняється приносити до школи та на її територію вибухові та вогненебезпечні предмети й речовини, зброю, газові балончики, спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути тощо.
3.Не дозволяється без дозволу адміністратора та класного керівника залишати територію закладу під час навчально – виховного процесу. У разі пропуску навчальних занять учень повинен пред’явити довідку від лікаря або документ, який засвідчує причину відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважних причин забороняється.
4.Учні школи приносять необхідне навчальне приладдя, підручники, зошити, щоденник, приходять до школи з виконаним домашнім завданням.
5.Учні школи проявляють повагу до старших, піклуються про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам. За межами школи учні поводяться так, щоб не осоромити свою честь і гідність, не заплямовувати добре ім’я школи та своїх батьків.
6.Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті, охайно ставляться як до свого, так і до чужого майна.
7.На уроці, коли входить або виходить учитель чи інші дорослі, учні встають, вітають тих, хто зайшов, і сідають на місце.
8.На парті повинно лежати учнівське приладдя, зошити, підручники, щоденник.
9.За партою учні сидять прямо, не повертаються, не доповнюють відповіді товариша без дозволу учителя.
10. Учні відповідають стоячи. Коли йдуть відповідати до школи, беруть щоденник.
11. Якщо учень не вивчив урок з поважної причини, треба попередити вчителя до початку уроку.
12. За відмову відповідати без поважної причини учень отримує зауваження. Невиконання домашнього завдання через пропуски оцінюється незадовільно.
13. Після дзвоника з уроку учні виходять із класу тільки після повідомлення вчителя про закінчення уроку.
14. У майстернях, кабінетах учні повинні дотримуватися правил техніки безпеки.
15. Для роботи в майстернях учні приходять у робочому одязі. Перед початком роботи учні перевіряють інструменти. Про пошкоджені інструменти необхідно повідомити вчителя.
16. На перервах учням забороняється бігати сходами, знаходитися поблизу вікон, штовхати один одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу для вирішення будь – якої проблеми, палити в приміщеннях та на території школи.
17. Учні повинні виконувати вимоги чергового вчителя й чергових учнів.
18.Учні повинні підтримувати чистоту в коридорах, їдальні, туалетних кімнатах, на шкільному подвір’ї.
19. У приміщенні школи учні ходять без верхнього одягу, головних уборів.
20. Після закінчення уроків чергові прибирають закріплену за класом класну кімнату в спеціальному одязі.
21. Зачіски учнів повинні бути скромні й актуальні. Дівчатам забороняється наносити макіяж на обличчя.
22. На уроки фізкультури учні приходять тільки в спортивній формі.
23. Учні повинні дотримуватися правил поведінки в громадських місцях, правил дорожнього руху.
4. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЗАЯВИ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ (цькування)
1. Виявлення факту булінгу (цькування):
1.1. Здобувачі освіти закладу повинні одразу проінформувати (в будь-який доступний спосіб) дорослих (батьків, педагогічних працівників, класного керівника, тощо), представника адміністрації, соціального педагога, практичного психолога, медичну сестру про факт здійсненого булінгу (цькування) свідком якого вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
1.2. Педагогічні працівники або інші працівники закладу освіти повинні повідомити керівника про факт булінгу (цькування) свідком якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб незалежно від того чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
2. Повідомлення про факт здійснення булінгу:
2.1. Невідкладно звернутися з офіційною заявою (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування) до керівника закладу освіти.
1.1. Здобувачі освіти закладу повинні одразу проінформувати (в будь-який доступний спосіб) дорослих (батьків, педагогічних працівників, класного керівника, тощо), представника адміністрації, соціального педагога, практичного психолога, медичну сестру про факт здійсненого булінгу (цькування) свідком якого вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
1.2. Педагогічні працівники або інші працівники закладу освіти повинні повідомити керівника про факт булінгу (цькування) свідком якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб незалежно від того чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
2. Повідомлення про факт здійснення булінгу:
2.1. Невідкладно звернутися з офіційною заявою (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування) до керівника закладу освіти.
3.Розгляд звернення
3.1. Керівник закладу освіти видає організаційний наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник закладу освіти та інші зацікавлені особи.
4. Робота комісії з розгляду випадку булінгу (цькування)
4.1. Визначення кваліфікації випадку:
– БУЛІНГ (цькування);
– одноразовий конфлікт (сварка) / НЕ БУЛІНГ.
4.2. Надання висновку та аналітичного звіту про розслідування керівнику закладу. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
5. Прикінцеві заходи щодо розгляду випадків булінгу (цькування)
5.1. Видання підсумкового наказу про наслідки розслідування випадку булінгу (цькування)
5.2. Направлення відповіді заявнику (заявникам).
3.1. Керівник закладу освіти видає організаційний наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник закладу освіти та інші зацікавлені особи.
4. Робота комісії з розгляду випадку булінгу (цькування)
4.1. Визначення кваліфікації випадку:
– БУЛІНГ (цькування);
– одноразовий конфлікт (сварка) / НЕ БУЛІНГ.
4.2. Надання висновку та аналітичного звіту про розслідування керівнику закладу. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
5. Прикінцеві заходи щодо розгляду випадків булінгу (цькування)
5.1. Видання підсумкового наказу про наслідки розслідування випадку булінгу (цькування)
5.2. Направлення відповіді заявнику (заявникам).
Зразок заяви
Директору (заклад, ПІП керівника )
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові заявника)
який (яка) проживає за адресою:
який (яка) проживає за адресою:
Заява
Прошу розібратися по питанню (опис ситуації та конкретних фактів).
______________ _______________
(дата) (підпис)
(дата) (підпис)
5. МЕХАНІЗМ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИПАДКУ ЖОРСТОКОГО ПОВОДЖЕННЯ З ДІТЬМИ
За дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх у закладі освіти відповідальність несе керівник. Тому в кожному закладі повинно бути проведено оцінювання службових приміщень (роздягальні, душові кабінки, туалетні кімнати) та шкільного подвір’я на предмет безпеки.
З метою профілактики випадків насильства необхідно посилити контроль за чергуванням вчителів на перервах. Адже учні всіх вікових категорій не повинні залишатися без нагляду дорослих. Варто також розробити внутрішньо-шкільний механізм взаємодії учасників освітнього процесу з виявлення випадків жорстокого поводження з дітьми та реагування на них. Нижче пропонується алгоритм дій працівників закладу освіти (розроблено С. Буровим — експертом з прав людини) у разі виявлення факту насильства над дитиною.
Алгоритм дій працівника
закладу освіти в разі виявлення випадку
насильства над дитиною
- У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників закладу або інших осіб), ваші дії:
- Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію закладу освіти.
- Самостійно письмово повідомити про це службу у справах дітей, управління освіти.
- Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною в поліцію.
- У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:
- Оформити звернення дитини в письмовій формі та передати його до адміністрації освітнього закладу;
- Оформити звернення дитини в письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;
- Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до поліції.
Дії адміністрації закладу освіти в разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною
У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника закладу до представника адміністрації закладу освіти щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний, якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано. Звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання; письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини. Служба у справах дітей має належним чином зареєструвати це повідомлення відповідно до вимог законодавства України.
Чого не слід робити
За жодних умов не треба замовчувати виявлені факти жорстокого поводження з дитиною або реальної загрози вчинення насильства над нею.
По-перше, нехтування проблемою призводить до погіршення ситуації та може вилитися в набагато гірші наслідки.
По-друге, заклад освіти несе відповідальність за дотримання норм законодавства щодо захисту прав дитини, а тому керівник може притягнути педагогічних працівників у зв’язку з порушенням правових норм освітнього процесу до дисциплінарної відповідальності.
Також не слід намагатися самотужки вирішити проблему. Це може призвести до порушення законодавства та може бути небезпечним. Далі справа є компетенцією установ, організацій і посадових осіб, до яких було передано звернення чи повідомлення. Законодавством передбачено інформування заявника (особи, яка здійснила повідомлення або звернення), а також у самому зверненні може бути зазначено, що заявник бажає бути поінформованим про подальший перебіг справи, бути присутнім під час розгляду звернення).
Рекомендації щодо організації роботи
з попередження насильства серед неповнолітніх
У закладі освіти необхідно розробити план дій з профілактики насильства серед неповнолітніх та запровадити систему постійного відслідковування випадків насильства серед дітей та учнівської молоді, виявлення дітей-агресорів.
Фахівці психологічної служби повинні організувати системну роботу з вторинного та третинного видів профілактики з дітьми, що мають схильність до насильства. За необхідності залучати до цієї роботи фахівців Служби у справах дітей та правоохоронних органів.
Важливо не залишати поза увагою батьків таких дітей. Також потрібна робота з класними колективами, яка має плануватися та реалізовуватися згідно із загальною програмою надання соціально-педагогічної та психологічної допомоги дитині-агресору та дітям, які постраждали від його дій.
Робота психологічної служби закладу з попередження насильства серед дітей та учнівської молоді повинна бути спрямована на:
– проведення заходів з профілактики негативних звичок, жорстокої та протиправної поведінки серед неповнолітніх;
– здійснення, спільно з центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, соціального інспектування сімей, у яких батьки схильні до недбалого ставлення до дітей;
– створення на базі закладів консультативних пунктів для учнів, батьків та вчителів, де можна отримати консультацію психолога, соціального педагога, у разі потреби переадресація до інших спеціалістів;
– проведення групових тренінгів та індивідуальної роботи з молоддю в наданні допомоги для вирішення особистих проблем;
– наповнення змістом з урахуванням останніх досягнень у педагогіці та психології просвітницької роботи (проведення виховних годин), спрямованої на корекцію та розвиток ціннісних орієнтацій учнів;
– активне залучення батьків до профілактичної роботи з дітьми. Через батьків можна доносити до дітей інформацію про загальні способи попередження ситуацій насильства та наявні форми допомоги, яку дитина може отримати на базі школи. Це особливо стосується дітей молодшого віку;
– надання більшої уваги статево рольовому вихованню дітей, зокрема через вираження особистісних симпатій.
Однією з можливих форм роботи, спрямованої на профілактику насильства в закладі освіти, може бути шкільна медіація — вирішення конфліктних ситуацій примиренням сторін через знаходження оптимального варіанта подолання проблеми, що задовольняє обидві сторони, за взаємного бажання сторін знайти вихід із ситуації.
Немає коментарів:
Дописати коментар